fredag 27 april 2007

Slotracing

En gång i månaden har vi kontorsmöte på jobbet. Eftersom vi är ett konsultföretag och många sitter ute på uppdrag hos kund så är detta supernödvändigt för sammanhållning och för att bibehålla teamkänsla. Ofta har vi någon aktivitet och går sedan ut och äter tillsammans. Vi har tidigare testat klättring, kört gokart, gjort egen sushi, men även haft utbildningar i t.ex. mindmapping.

I går var det så dags för ett nytt kontorsmöte och den här gången skulle vi köra bilbana! Slotracing tror jag att den korrekta benämningen är. Jag var skeptisk i början, men åh så kul det var! Och svårt! Banan var ca 1 m i bredd och 6 bilar körde åt gången. Vi körde i heat och därefter blev det semifinal och sedan självklart final. Jag vann inte, men jag kom inte heller sist (jag är enda tjejen på kontoret).

Tyvärr fick vi smörgåstårta att äta den här gången och det är inte riktigt min grej. Slabbigt och flottigt. Det värsta är smörgåstårtor med leverpastej, jag får rysningar bara jag tänker på det. Som tur var fanns det laxpytt färdigt när jag kom hem. Receptet finns förresten i senaste Buffé - fantastiskt gott!

1 kommentar:

Kerstin sa...

Men shit vad kul med bilbana :)