onsdag 7 mars 2007

Träna någon gång nu då

När jag inte har styrketränat på ett tag så börjar det rycka i mina muskler. Bokstavligt talat. Jag har inte tränat armar sedan jag skadade ryggen för snart tre veckor sedan (ryggen börjar förresten att rätta sig till nu) och nu börjar musklerna klaga. I helgen ryckte det till exempel okontrollerat i min vänstra triceps. Otroligt störande. Då kan det hjälpa att ta ett tillskott med magnesium.

Magnesium är bland annat bra mot kramper och finns naturligt i grapefrukt. När D tävlade i bodybuilding för några år sedan hade han med sig grapefrukt bakom scenen, om utifall han skulle få kramp. I och med att en bodybuildare i tävlingsform försöker att tappa så mycket vätska i musklerna som möjligt (för att få en "torr" fysik) så får personen i fråga även mycket låga saltnivåer i kroppen. Detta medför i sin tur en ökad risk för kramp och den risken blir ännu större när de väl står på scenen och slår poseringarna. Då kan det hjälpa att dricka grapefruktjuice. Dessutom är det gott.

Inga kommentarer: