fredag 9 mars 2007

En sån där kônstig en

Jag har inte blivit utmanad av någon annan bloggare, men jag tänkte istället utmana mig själv.

Här kommer sex underliga/egendomliga saker om mig:

*Badhus och gemensamma duschutrymmen är det äckligaste jag vet

*Jag är otroligt pedant när det gäller det man ser med blotta ögat; d.v.s. rena ytor, inte en massa saker som står framme, kuddar som ska ligga rätt i soffan (!), men när det gäller det man INTE ser, d.v.s min garderob, mina byrålådor, skåpet i badrummet, källarförrådet, så är det fullständig kaos och det är helt OK med mig.

*Det tråkigaste jag vet är att borsta tänderna, men jag skulle aldrig slarva med det.

*Jag öppnar aldrig dörren om någon jag inte känner ringer på.

*Jag måste sova med öppet fönster annars får jag panik.

*Jag "korrekturläser" böcker (om det inte är en exceptionellt bra bok) och hoppar ofta ofta över avsnitt som tråkar ut mig.

Sån är jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag håller fulkomligt med när det gäller tandborstningen!
Riktigt svintråkigt är det!
Fick en eltandborste nu när jag fyllde år och det underlättar faktiskt lite! :-)

//Marajja

Johanna sa...

Marajja:

Jag håller med, eltandborste gör det liiite roligare. Det är bara så jobbigt att behöva ladda den hela tiden, men det får man väl ta! :-)