måndag 12 mars 2007

Nu händer det

Något fantastiskt och alldeles underbart är på väg att hända.

Näe, jag är inte gravid. ;) Men det är något stort på gång, och jag vågar inte ropa hej förrän det är 100% klart. Vi har nog inte riktigt förstått det ännu och är fortfarande mycket försiktiga med att ta ut något i förskott. Går allt vägen så scorar jag en hel bunt med vuxenpoäng.

Träningsmässigt har det varit en lugn helg. Min förkylning backade ju tillbaka, men efter att ha sovit i kalldrag mellan fredag och lördag kändes det som om den var på väg tillbaka igen. På söndagen mådde jag dock bättre och hade för avsikt att träna body pump, men efter uppvärmningen tyckte jag att jag svettades lite för lätt och avbröt passet. Jag har nog något i kroppen ändå och jag tänker inte utsätta mig för något. Jag tror faktiskt att det är bäst att vila även idag. Hade tänkt köra ett lätt stykepass, men det är bättre att vila en dag för mycket.

Jag börjar tvivla på att jag kommer att komma i maratonform i tid. Det känns som om veckorna bara rinner iväg. Jag är egentligen inte ledsen för det, det kommer ju alltid ett nytt maraton. Anledningen till att jag anmälde mig var ju för att jag skulle ha ett mål. Jag ska göra allt jag kan för att hinna, men det är ingen katastrof om min matarondebut blir i höst istället.

Springer gör jag ju i vilket fall som helst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Johanna> Tack för tipset! Jag har en skada i nacken från i somras + att jag har väldigt spända muskler i bröstryggen/mellan skulderbladen så jag har problem med smärta från och till. Har varit hos naprapat som hjälpt mig och jag skulle gärna gå varje vecka men eftersom jag studerar är det svårt att få ihop det ekonomiskt. Ps. Hoppas du slipper bli sjuk- vila från träningen tills du känner dig bättre! :-) Ds.

Anonym sa...

Pinglan: Skönt att höra att du har fått hjälp av naprapat. Det är helt otroligt hur dyrt det är att gå till kiropraktor/naprapat, det borde inkluderas i landstingen.

Jag vilar ett tag till! :)