fredag 2 mars 2007

Svettigt

I går körde jag intervaller på löpband. Jag hade grymt med ork och jag kunde gott ha kört dubbla tiden, men jag tyckte att jag blev svettig så snabbt att jag slutade. Kan låta konstigt, men jag känner min svett och i går kändes det inte som vanligt. Om du någon gång har tränat och känt dig som om en förkylning är på G så vet du vad jag menar. Pulsen går upp lite för fort och man svettas lite för snabbt. Jag vill dock förtydliga: Jag skulle aldrig träna med en förkylning i kroppen och vilar hellre en extra dag och jag är inte sjuk, MEN jag kände mig lite hängig i går och tränade mest på känsla. Jag hade egentligen tänkt att köra intervaller i 40 minuter ex. uppvärmning, men det blev halva tiden. Idag känner jag mig fit for fight igen och ingen förkylning i sikte. Det kan vara så ibland, dagsformen är helt enkelt inte den bästa.

Träningspasset såg ut som följer efter att ha inspirerats av Pumas tidigare anteckningar:

Uppvärmning gång 5 minuter och lätt jogg 5 minuter. Därefter stretch. Sedan följde 2-minuters intervaller på 9km/h respektive 12km/h. Jag vet att det inte är något att hänga i julgranen, men jag har ju redan förklarat mig. :D Sammanlagt 30 minuters löpning. Det är något ialla fall.

I kväll blir det styrketräning överkropp samt medeldistans 45 minuter.

Inga kommentarer: