torsdag 8 mars 2007

Kvällens träning

I kväll ska jag faktiskt ner till gymmet och köra lite lätt styrketräning. Min förkylning verkar ha släppt och jag känner mig nu redo att ta mig an vikterna igen. Jag ska träna lite axlar och armar tänkte jag. För ett år sedan ungefär kände jag mig jättebiffig. Jag försökte bygga upp mig inför den fitnesstävling som jag skulle ha deltagit i och körde inte så mycket kondition. Mycket korkat. Självklart ska man inte sluta helt med konditionsträningen när man ska bygga muskler. Är inte hjärtat också en muskel så säg. Nåja, man lär sig av sina misstag.

Jag gick därför upp en del i vikt och vantrivdes otroligt i min egen kropp. Mina kläder passade inte och jag ville inte köpa nya eftersom jag visste att jag snart skulle börja gå på diet och på så sätt komma tillbaka till min ursprungliga storlek. Detta gjorde att jag tillfälligt accepterade hur jag såg ut eftersom jag visste att det inte var för alltid.

Nu när jag har kommit tillbaka till min vanliga storlek så märker jag ändå att jag sörjer mina axlar och biffiga armar. Snacka om ironi. Inte på det sättet att jag vill tillbaka till den icke-befintliga form, men jag hade lite grövre axlar och armar då. Jag tycker att det är grymt snyggt med muskulösa armar och ska därför börja jobba lite extra med just armar/axlar igen.

Inga kommentarer: