tisdag 6 mars 2007

Stiltje

Ja jag vet. Det är stiltje här just nu. Men brist på sömn och en sketen förkylning som förhoppningsvis ämnar bryta ut snart har sådan effekt. Återigen en natt med kass sömn. Jag vet så väl att jag ska gå upp om jag inte har somnat efter 20 minuter, men envis som man är så anstränger jag mig gärna lite extra. Resultatet blir än färre timmar med sömn. Tidigare (läs: då vi hade en soffa) så kunde jag gå ner och lägga mig där. Denna lilla detalj, det vill säga att byta sovmiljö, gjorde oftast susen och jag somnade utan problem. Nu när vi endast har två fåtöljer som substitut så är detta inte längre ett alternativ. Eventuellt blåser jag upp luftmadrassen i kväll. Vi har en hög och bred sådan som man blåser upp med en liten motor. Det var dock inte läge att köra igång den i natt.

Inga kommentarer: