onsdag 7 mars 2007

På väg tillbaka

I natt har jag sovit betydligt bättre. Jag gick inte och lade mig vid 22-tiden, vilket jag gör av gammal vana eftersom D lägger sig då, utan jag satt uppe och tittade på American Idol. När det var slut vid 23.30 så släckte jag och somnade utan problem - pang bom. Jag sov dessutom hela natten igenom utan att vakna en enda gång. Så skönt! Jag sov på nedervåningen på luftmadrassen och min teori om att byta miljö höll även den här gången.

Den så kallade förkylningen har fortfarande inte brutit ut och det känns istället som om den håller på att dra sig tillbaka. Jag har inte ont i halsen, men är fortfarande lite snuvig. Träningen får vänta ytterligare några dagar.

Jag har börjat fundera på om man behöver särskilda löpardojor för att springa maraton. Jag har hört andra prata om sina tävlingsskor och jag antar att det är en lättare typ av sko. I slutet av mars är det klubbkväll hos Intersport och jag tänkte köpa mig ett par nya skor då. Frågan är bara om man ska köra på det som funkar eller om jag ska investera i ett par tävlingsskor istället. Jag älskar att köpa nya löparskor. Eller rättare sagt; jag älskar att köpa nya skor period.

Inga kommentarer: