torsdag 29 mars 2007

Nannis leker pilates

I går kväll fick jag för mig att jag skulle testa pilates. Onsdagar är vanligtvis en träningsfri dag, men jag hade inget annat för mig. Satt först och lyssnade igenom grunderna och hur man ska utföra rörelserna, och gick sedan på 20-minuterspasset. Windsor Pilates är det förresten jag har fått hem. Instruktör var en liten dame i kanonform (Mari Windsor).

Ja, vad ska man säga om det då? Jodå, jag låg där och försökte dra in naveln mot ryggraden och andas ut i 5 och in i 5. Lägg därefter till att man ska sträcka och tänja och massera ryggraden och gud vet vad. Nu låter det som om jag tänker såga pilates vid fotknölarna, men icke. Jag är övertygad om att det är kanonbra träning när man väl har fått in tekniken. Jobbigt var det och jag var alldeles rosig om kinderna efteråt. Bra för blodcirkulation är det också.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad kul. jag vill också testa pilates =)