torsdag 22 mars 2007

Det är en hel del nu

Hujedamej, det är mycket nu. Mycket att tänka på och det ska tänkas både en och två gånger. Vi är på gång att köpa hus, men allt är inte som det ska och det ska undersökas och diskuteras. Vi får väl se hur det hela utvecklar sig.

Jag var på gymmet i går. Körde överkropp, d.v.s. armar, axlar och lite rygg. Snacka om att jag har blivit svag. Jag är inte ens i närheten av de vikter som jag klarade lätt i höstas. Det gör i och för sig ingenting, men man blir lite paff. Ryggen fick sig en omgång av latsdrag och rodd och jag körde lättlättlätt. Jag vill ju inte slita upp den skada som jag ådrog mig för några veckor sedan. Men träningsvärken, den sitter där den ska, trots lätta vikter.

Dessutom tror jag att jag har lurat ut vad det är som gör mig rinnig och kliig (är det ett riktigt ord?) i ögonen. Det är den nya concealerpennan (YSL) som jag köpte i Rom. Det MÅSTE vara den. Jag har letat runt på lite fler bloggar (jag mindes bl.a. att Hedgehog-Sara skrev något om detta för länge sedan) och det verkar vara vanligt att just denna concealer orsaker liknande problem. Jag ska skippa den några dagar och se om det blir bättre. Sedan ska här REKLAMERAS.

Andra saker som cirkulerar i skallen just nu är om jag ska köpa ny cykel nu eller om jag ska vänta två veckor (vilket jag måste enligt försäkringsbolaget) eftersom cykeln kan dyka upp. Därefter kan de hantera ärendet. Jag måste ju ha en cykel NU. Självrisken är 1200:- och min cykel kostade endast 2500:- (köpt på Biltema - KANONCYKEL förresten!). Biltema ligger inte i Växjö och jag måste således ändå köpa en cykel hos någon svindyr cykelhandlare.

What to do? Jag blir så förbannad på folk som inte kan hålla fingrarna borta från andras grejor!

Inga kommentarer: