onsdag 21 mars 2007

Lycka och ledsamheter

Vilken helg vi har haft och vilket underbart gäng jag jobbar ihop med! Helt fantastiskt roligt har det varit! Den första dagen var det ganska kallt och blåsigt, men lördagen bjöd på strålande solsken. Vi åkte skidor hela dagen och avslutade med middag och disko. :D Natten mellan lördag och söndag kom det massor med snö och i kombination med plusgrader så var det väldigt tungåkt på söndagen.

Sitter just nu med tårarna rinnande nerför kinderna, men det är varken lyckotårar eller ledsamheter som orsakar detta överflöd av tårvätska. Jag har förmodligen drabbats av en ögoninfektion. Lovely. Jag ska ner till vårdcentralen nu på förmiddagen. Otroligt irriterande att behöva sitta och gråta hela tiden.

Dessutom blev min cykel stulen i helgen. Det innebär att jag kommer att få promenera till jobbet ett tag framåt. Inte helt fel. Jag gillar att gå.

Update: Jag hade inte ögoninfektion. Jag är allergisk. Mot vaddå? Jag fattar inte. Hade våren kommit så långt i söndags natt att jag fick en akut pollenchock? Men ögondropparna jag fick hjälper.

Inga kommentarer: