onsdag 7 mars 2007

I valet och kvalet

Åh, jag vet inte vilken utrustning jag ska välja när vi åker till Stöten nästa helg. Jag är ju sann alpinfantast och älskar att åka utför, men jag är ändå lite sugen på att åka lite längd också. Snowboard är inte ett alternativ eftersom jag aldrig har testat och tre dagar är på tok för lite tid till att ge sig på det. Det skiljer inte så mycket i pris mellan att hyra ett avancerat slalompaket eller ett kombopaket. Bra träning är det ju i vilket fall som helst.

Min morfar var sann träningsnarkoman i ordets mest positiva bemärkelse och han dog till och med ute i löparspåret. Kanske har jag ärvt lite av mitt träningsintresse från honom? Han hade som tradition att när man fyllde åtta år så tog han barnbarnet med sig och köpte en fullständig längdskidutrustning med 20 olika sorters valla. Det skulle skolas in i tid. Många sportlov spenderades med morfar och övriga kusiner i längdspåret i "Bratteli" som han kallade "sin" skog. Det var även där han dog av en hjärtinfarkt.

1 kommentar:

Puma sa...

Han verkar ha varit en härlig morfar! Spara på de fina minnena!! :-)

Jag tycker du ska ta med både alpint och längdskidor! Jag tar en snabbis upp till mitt kära Åre igen imorgon och löpardojjorna åker definitivt med. Men först ska det bli spännande och se om jag genomför mitt planerade långpass ikväll. Den som lever får se.

Ciao!