torsdag 1 mars 2007

Anmäld till Göteborgsvarvet

Nu har jag anmält mig till Göteborgsvarvet. Det är en halvmara (21 km) och loppet går av stapeln den 12 maj. Jag tänkte nämligen att det kunde vara en bra tillfälle att testa formen. Jag har sprungit Göteborgsvarvet en gång tidigare och då gick jag i mål på 1.53. Detta innebar en 830-ionde plats av jag vet inte hur många löpare. Men förra året var det 35 780 löpare anmälda och 26 566 fullföljde loppet, så jag är ganska nöjd med att komma in på 830-ionde plats. :D

Jag har inte betalt in anmälningsavgiften ännu, men det tänker jag göra. Växjö Löparklubb bjuder på gratis bussresa till Göteborgsvarvet så det är åtminstone fixat. När jag sprang varvet 2002 så satte jag mig i bilen (som passagerare så klart) direkt efter och vi körde ner till Falkenberg för att hälsa på D:s pappa på tillbakavägen. När vi kom fram till Falkenberg skulle jag gå och ta ut pengar - jag kunde knappt ta mig ur bilen. Jag hade inte stretchat tillräckligt och jag var stel som ett kylskåp. Det misstaget tänker jag inte göra om!

Inga kommentarer: