tisdag 6 februari 2007

Step & Styrka

Hej, mycket att göra på jobbet idag! Jo, jag var ju på stepklass i går. Det var en kombinerad klass med 30 minuter step och 30 minuter styrka (överkropp). Det var rätt så kul, kanske på lagom nivå för mig med tanke på att jag inte har varit på step på, tja, 2 år. Takterna satt i och det är kul att få klura lite över stegen. Jag hade dock velat ha ett helt steppass utan styrkedelen.

Jag var lite orolig över hur mitt knä skulle reagera på stepbrädan, men det gick faktiskt över förväntan. För att stilla denna oro ringde jag Malin som har ca 13 års erfaranhet som instruktör för att höra vad hon tyckte, och hon berättade att step-upens uppfinnare Gin Miller själv hade problem med sina knän och ville ha en träningsform som var skonsam mot knäna. Hon började helt sonika gå upp och ner på en låda och tataaaa - step-upen var född. Det enda mitt knä inte ville vara med om var hoppen så det avstod jag.

I kväll ska jag träna löpning inomhus i Tipshallen tillsammans med Växjö Löparklubb. Kul!

Inga kommentarer: