onsdag 7 februari 2007

Snälla stanna hemma

Finns det något som irriterar mig så är det när folk går till jobbet när de är sjuka. Det kanske bara är jag, men jag tycker att det är nonchalant att gå till sin arbetsplats när man egentligen borde ligga hemma och bli frisk. För att inte tala om alla kollegor som man smittar ner med tanke på alla handtag, kaffekoppar och annat som man tar i varje dag. Det borde finnas en lag som förbjuder sjuklingar att gå och jobba. Det borde kunna uppfinnas ett smittolås, liknande alkolås, som man blåser i och så känner denna sensor av om man är en vandrande smittohärd eller inte. Hur svårt kan det vara; den behöver ju egentligen bara läsa av temperaturen i kroppen samt analysera snoret.

Snälla ni som är sjuka och överväger att gå till jobbet idag - stanna hemma. Ingen kunde vara gladare än jag om jag slipper se dig idag.

Inga kommentarer: