torsdag 22 februari 2007

Isbit

I morse när jag kom till jobbet så var det ovanligt kallt i entrén när jag steg in. När jag kom längre in i lokalen så förstod jag varför. Balkongdörrarna stod på vid gavel och hade förmodligen gjort så större delen av natten. Kontoret är helt utkylt och nu sitter jag här med dunväst och vetevärmare i knät. Vilken tur att jag tog på mig en stickad ulltröja i morse!

Jag är en frusen själ. Jag fryser allt som oftast. En gång i somras gjorde jag misstaget att säga att jag är varmblodig av mig. Detta får jag höra varje gång jag nu klagar på att jag fryser. Jag ÄR varmblodig - på sommaren. Jag känner mig otroligt obekväm när det blir för varmt, och då menar jag inomhus. D:s mammas hus är utrustat med direkt-el och det blir en otroligt äcklig och torr värme.

På vintern är jag alltid påpälsad till tänderna, inomhus som utomhus. Jag har alltid dunväst på mig på jobbet. På mitt gamla jobb var det så kallt i det rum som jag delade med en kollega att jag fick sitta med torgvantar (med avklippta fingertoppar). En gubbe som hyrde in sig i ett rum hos min arbetsgivare förbarmade sig över oss och gick och köpte en kupévärmare. :D Då var det party.

1 kommentar:

Puma sa...

Nannis - nu måste du skriva mera!! :-)