onsdag 28 februari 2007

Ljuvlig fiskgratäng från Nlife

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Nina på Nlife är en mästare på god mat. Jag överdriver inte när jag säger att allt i hennes receptsamling är gott. Senaste receptet jag testade var en fiskgratäng med kokosmjölk, röd chilipasta och sparris. Helt ljuvligt! Det ska egentligen vara kräftstjärtar i också, men eftersom D är allergisk mot skaldjur så fick jag skippa dem. Synd på så rara ärtor.

400 g torsk/sej/hoki
1 röd paprika
4 st salladslökar
1 burk sparris
1 citron
1 burk kokosmjölk
1-2 msk röd chilipasta
Salt och peppar

Lägg fisken i portionsbitar i en ugnsfast form. Skär paprika och salladslök i småbitar och lägg runt om fisken. Salta och peppra på fisken. Häll sparrisen på fisken och riv skalet på citronen och strö det över fisken. Häll kokosmjölken i en skål och vispa sedan i chilipastan. Testa dig fram med mängden, vi tar ca 1,5 msk chilipasta. Det ska inte vara för starkt! Häll blandningen över fisken. In i ugnen på 200 grader i 35-40 min. Ät med potatis eller ris.

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbar sida. Tack för länktipset!