måndag 5 februari 2007

Fred och Ginger

Jag tänkte att jag skulle gå på step i kväll. Inte den typ av step som Fred Astaire och Ginger Rogers dansade för många år sedan, utan den typ av step när man går upp och ner på en låda. Jag gillar step som träningsform väldigt mycket; svåra steg och bra koreografi ska det vara. Jag har en bakgrund som intruktör och instruerade i just step, men även i aerobics och body power (styrketräning med den egna kroppen som redskap).

Att jobba som instruktör är så mycket mer än bara gå in och köra klasser. Det är otroligt mycket förberedelser; man ska göra ny koreografi, planera musik, o.s.v. och eftersom jag reste mycket i mitt gamla jobb så var det svårt att hitta tiden för detta samt att vara inbokad en eller flera kvällar i veckan. Numera går jag väldigt sporadiskt på step- och aerobicsklasser, men när jag verkligen gör det är det fantastiskt kul!

Inga kommentarer: