onsdag 8 augusti 2007

Tretorn Sarek in my dreams


Jag känner inte riktigt att jag just nu lever upp till det jag skriver i ingressen: "...funktionsklädesjunkie". Anledningen till detta är inte att min så kallade fetish har lagt sig. Nej då. Just nu har jag bestämt mig för att ha en vit månad vad gäller shopping, och det gäller även alla typer av träningskläder. Ja ok då, jag fuskade dagen efter lön då jag köpte ett par svarta skinnpumps på HM för 198:-, men de räknas inte! ;)


När jag ska ta mig för något så måste jag ha bra utrustning. När jag började klättra så var jag och köpte klätterskor efter första kurstillfället. Jag har inte klättrat något efter att den kursen var slut, men jag har numera topprepskort. Det ska tilläggas att "klätterhallen" i Växjö inte är något att skryta om.


När jag började rida igen så köpte jag genast ridbyxor och spanade i Höökskatalogen och på nätet efter schyssta Graningestövlar... Det är viktigt att ha bra grejor, tänk om jag bara kunde upprätthålla intresset i den takt som jag köper utrustning.


Nåväl, det som nu hägrar är ett par rejäla gummistövlar. Tretorn Sarek Millenium ska det vara. De ser skogsmulleaktiga ut och de går att vika ner. Detta sista är mycket viktigt. Jag var dagligen inne på Intersport i Halmstad under min semester och suktade efter stövlarna som t.o.m. var på rea, men fegade ur. Det kändes som om det var lite överdrivet att lägga nästa 800:- på ett par gummistövlar. Men de är fina och jag fyller ju snart år...

7 kommentarer:

Puma sa...

Gummistövlar har man ju användning för, till skillnad från ridstövlar och klättergrejer - om man nu inte rider eller klättrar det vill säga. Gummistöveln är årets mest köpta sko i södra Sverige. För hela Sverige vinner Foppaskon, tyvärr.

Snart flyttar ni!!!!! Haha, som om ni inte visste det redan... och du, nästa sommar flyttar jag med - till Halmstad. Då blir ju vi nästan grannar!

Anonym sa...

Puma: Japp, snart flyttar vi och det ska bli så härligt! Som tur är köpte jag aldrig de där Graningestövlarna och jag tror att jag ska lägga ut klätterskorna på Tradera... Fast å andra sidan finns det ju en rätt bra klätterhall i Halmstad. :)

Anonym sa...

Stövlarna är mycket fina och prisvärda, och inte übermoderna. Mina är 3 år gamla og nästan lika fina. Jag stämmer i at skaften måste gå att vika ner. Jag brukar alltid vika skaften helt ner. Jätteskönt og lite coolt.

Anonym sa...

Maria: Åh, nu blev jag ännu mer sugen. Jag får nog åka inom Intersport i helgen och se om de finns kvar. :)

Anonym sa...

Jag tycker Tretorn Sarek är skit. Detta försökte jag kontakta Tretorn för att diskutera. Därifrån har jag inte hört ett dugg.
Mina stövlar har jag använt två veckor i fjällen under två år (inget! annat - 15 mil). Sulorna är ju nästan nerslitna och när jag provgick i somras längs en badstrand började klacken! läcka efter en kvart. Det forsade in vatten. Tur att jag upptäckte det innan jag åkte norrut.
Lågklassigt!
Tacka vet jag förra seklets svarta stövlar som höll i decennier.

Nannis sa...

Anonym: Vilken tur att jag inte köpte några Tretorn Sarek då! Dåligt att du inte fick någon feedback från Tretorn.

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu