onsdag 8 augusti 2007

Svettas som en gris

I går hade jag egentligen tänkt att springa en runda i skogen, men värmen satte stopp för det. Jag gillar inte att springa i solsken helt enkelt, lite regn i luften är mitt favoritväder för löpträning. Det blir mycket lättare att andas och risken för vätskebrist är inte överhängande. Jag svettas otroligt lätt och MYCKET. Får alltid vätskebrist efter löpträning på somrarna, men i år har det bara inträffat en enda gång och då hade jag inte ens tränat. Det var i lördags och jag låg och svettades hinkar på stranden. Resten av kvällen satt jag i friggeboden med datorn och kollade på film med Alvedonen och vattenflaskan inom räckhåll. Vätskebrist är ingen höjdare.

I går fick jag istället ta mig ner till gymet och där stod jag i 35 minuter och svettades. Jösses vad varmt det var. För ett tag sedan köpte jag svettband att ha runt handlederna och de kom väl till pass. Jag hade behövt trippla uppsättningar svettband. Efter konditionsträningen gick jag ner på nedervåningen för att hitta mig en liten avskild hörna för köra lite upphopp och armhävningar. Jag körde upphopp 3 x 15 och samma för armhävningarna. Jag ska försöka köra lite mer styrketräning med min egen kroppsvikt ett tag och funderar på att köpa mig en Coreboll.

Upphoppen var grymt jobbiga efter konditionsträningen, men de tog där de skulle!

2 kommentarer:

Puma sa...

Köpa, köpa, köpa... ;-) Corebollar är bra. Men jag har bara använt min en gång. Eller kanske två.

Anonym sa...

Puma: Nej, jag har tänkt om. :) Det blir ingen bôll...