tisdag 14 augusti 2007

Baby look at me

Jag brukar inte ha musik i öronen när jag springer utomhus, men inomhus på löparbandet kan det göra mycket för motivationen. Särskilt som det lokala gymmet kör samma skiva om och om igen, dag ut och dag in. Man tröttnar. I går sprang jag till följande låtar (eller bitar som svärfars sambo säger).

I går sprang jag till följande låtar:

Iggy Pop - Wild one
Irene Cara - Fame
Hellacopters - I´m in the band
Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl
Chemical Brothers - Come with us
Chemical Brothers - Block Rockin´ Beats
Chemical Brothers - Out of Control


Irene Cara var den första LP:n jag köpte och oj så jag spelade den. Hon var dessutom med i Fame - filmen alltså - och hon spelade Coco. Det var förresten den första film jag såg på bio. Den var tillåten från 9 år och jag var 7 så pappa fick gå med mig. Jag har för mig att tv-serien Fame baserades på den här filmen, eller var det tvärtom?

Underbar film i alla fall!



Irene Cara - "Why me"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Serien kom efter filmen och till min besvikelse var det inte Irene Cara som spelade Coco i serien...

Anonym sa...

MGK: :D