fredag 17 augusti 2007

Gör om, gör rätt

Jag har tränat fel igen. Så klantigt. Det är ju så tyvärr; när man har varit borta ett tag från styrketräningen vill man gärna gå på de tunga vikterna direkt och bevisa för sig själv att man absolut inte har tappat någon styrka. Stort misstag! Det är då man skadar sig och får punga ut med dyra pengar till kiropraktorn.

I onsdags skulle jag ge mig vikterna igen och började lite nätt med hantelpressarna. På den gamla goda tiden körde jag med 12-kgshantlarna, men numera får jag nöja mig med 9 kg på varje sida. I onsdags skulle jag ha nöjt mig med 8 kg. Nu har jag ont.

Ontet dök dock inte upp direkt, utan jag kunde fortsätta träna. Sista övningen körde jag utfallsgång. Jag blev nämligen influsifierad av Linda Fodor som hade lagt upp en film där hon körde just denna utfallsgång. Det var en riktigt kul övning och jag knatade fram och tillbaka i gymet med hantlar i händerna. Fyra omgångar blev det och jag har bra med träningsvärk idag, både i lår och rumpa.

I går körde jag kondition igen; dels på Rotexen och dels på löpbandet. Skönt att svettas, men jag var riktigt stel i de gamla benen. De numera 32-åriga benen för att vara exakt.

Inga kommentarer: