fredag 10 augusti 2007

The Bicep Walk

I går svettades jag loss igen. Den här gången hade jag laddat med egen handduk samt Ipod. Arctic Monkeys hjälpte mig igenom 45 minuter på löpbandet. Jag hade tyvärr tagit på mig fel löpardojjor och råkade istället på mig mina gamla svarta Asics. De brukar jag ha när jag står på Rotexen, men alla maskiner var upptagna i går så jag fick springa istället. Lite stel i benhinnorna först, men det gick bra.

Mina stavar står och väntar på mig i Mellbystrand. Är det fint väder imorgon så ska jag upp och gå på stranden imorgon bitti. Det gjorde jag varje dag under semestern förra sommaren, men då var det bättre väder. Det är många som går/springer på stranden på morgonarna. Något jag aldrig har förstått mig på är när man är ute och går och dessutom har hantlar i händerna och tränar biceps under tiden man går. Varför?

Om det är någon som vet varför så upplys mig. Jag vill veta.

Inga kommentarer: