måndag 20 augusti 2007

Städblogg

Efter att ha varit iväg till Hanö fredag-lördag (där jag bland annat blev upphissad i masten! :D Stackars mig, inte kul att fylla år när man är iväg på kickoff...!) så har jag spenderat större del av helgen städandes. Vi ska försöka att vara klara med så mycket som möjligt till helgen så den här veckan får vi ligga i som små remmar. Jag ska även försöka klämma in ett besök hos kiropraktorn eftersom mitt ryggont inte vill ge med sig, samt ett och annat träningspass.

I lördags var jag så trött så trött när jag kom hem vid 14-tiden, men jag var ändå ute och gick en timma på kvällen. Skönt att få lite frisk luft! Resten av kvällen tillbringade jag framför TV:n med pizza och smågodis. Jag har nämligen varit utan sambo i helgen och lyxade till det lite. ;)

I går tog jag bilen ut i skogen och sprang en liten runda på ca 40 minuter. Snacka om att jag var stum och vätskig i vaderna! Jag var tvungen att stanna och stretcha tre gånger. Så blir det när man käkar pizza och godis. Då får man skylla sig själv. Det var underbart att komma ut i skogen. Det var dock med livet som insats. Den runda jag sprang går över nämligen över Glasrikets golfbana, så man får passa sig så man inte får en golfboll i skallen. Inte för att det skulle göra mig någon större skada; när jag var 14 fick jag nämligen ett bouleklot i huvudet. Det är farligt med franska temadagar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bouleklotet förklarar ditt småländska smeknamn... ;-)

Anonym sa...

MGK:

Haha, nu var du riktigt rolig...! ;P

Anonym sa...

Jag vet... Ibland blixtrar jag till. Även en blind höna hittar ibland ett frö... ;-)