torsdag 16 augusti 2007

Pirates of the Baltic Sea

Jag har blivit med mitt livs första sovsäck. Jag undviker gärna att sova i tält och jag har inte varit på många läger i min dag, men i och med morgondagens seglats så blev jag nödd och tvungen. Jag tippar på att den inte lär bli flitigt använd.

Vi ska till Hanö, som ligger i Blekinge skärgård, och vi ska segla med Baltic Beauty.



Det finns tio stycken kojar ombord och resten av oss kommer att sova på vandrarhemmet. På Hanö bor ca 35 (!) personer året runt, men på sommaren betydligt fler. Det finns inga bilar och det går en färja på morgonen och en tillbaks på kvällen... Hoppas att man inte får akut hemlängtan. :)

Bild: BalticBeauty.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh va trevligt att du ska till Hanö, det är ju mina hemtrakter! Jag kommer från Sölvesborg. Hoppas ni får det härligt! Kram Emmisen i Växjö

Anonym sa...

Hej Emmisen! Kul att du kikar förbi! Ja, det ska bli jättekul att komma till Hanö, hoppas att det inte blåser för mycket bara. :)

Saknar din blogg!

Kram tillbaks!