torsdag 23 augusti 2007

Mina favoritbloggar

Nu har jag funderat och funderat, vänd och vridit. Det går inte att välja endast fyra ynka bloggar. Deal with it! När jag började läsa bloggar så var det främst moderelaterade sådana, men det tröttnade jag rätt snabbt på. Numera söker jag mer personliga bloggar, och något som är extra viktigt för mig är språket och hur bloggaren skriver:

Mysbloggar: Jag läser dagligen både Josefines och AnnaStinas bloggar av flera anledningar. De bor i Oslo båda två (jag älskar Oslo, mina bröder bor där och det är kul att känna igen sig), de är grymt ambitiösa och driftiga, har stil och snygga kläder. Båda två är mammalediga just nu, och de är definitivt förebilder, både när det gäller hur de är som föräldrar samt i sina yrken.

Personliga bloggar: Mikebike skriver från Göteborg och jag upptäckte hans blogg ganska sent, endast för ca en månad sedan. Bra språk och skriver med en sarkastisk ton som jag uppskattar MYCKET. Läs gärna om hans personliga vendetta med Stefan Holm och Staffan Strand! Jag läser även ofta hos Minna: hon är grym på att teckna och får mig ofta att skratta rakt ut så att kaffet sprutar över skärmen!

Inredningarbloggar: Eftersom vi just köpt hus så letar jag ofta inspiration hos Sextiotalsvillan, trots att vårt hus är från 1952.

Träningsbloggar: Sist, men inte minst, så läser jag självklart träningsbloggar. Puma besöker jag flera gånger dagligen och är den träningsblogg jag kan relatera mest till. Kul att hon ska flytta till Halmstad! 42195 är en renodlad löparblogg och det var den första löparbloggen jag upptäckte. Han har ett driv den mannen och slutar varje inlägg med en mening på engelska. Kul liten knorr!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Yepp, that's me!

mikebike sa...

åhh vad kul att du har min blogg som en av favvosarna. jag blir jätteglad. kuligt.

/mike

Mie sa...

Nej det går inte att välja bara 4! Tyckte det var skitsvårt! Nu är jag ute på en kvällsbloggrunda o tittar in hos dig! *vink vink*

Anonym sa...

MGK: You in a nutshell! :D

Mikebike: Japp, och jag står för det också! ;)

Mie: Välkommen tillbaka!

Hahaha, vad lustigt, bara kommentarer med folk vars alias börjar på M...

:D

God natt