måndag 2 juli 2007

Vardagsmaten

Jag gillar att laga mat. Jättemycket till och med när andan faller på. Men ibland är det så tråkigt och då kan vi äta omelett flera dagar i rad. Som tur är så är D inte så komplicerad och äter glatt det han blir serverad (läs bara han slipper laga maten själv). Fatta mig rätt, han är görduktig på att laga mat, men gör det inte så ofta längre. Jag undrar vad det beror på.... :D

Saken är den att vi småhandlar ofta varje kväll och då blir det betydligt mycket dyrare än om man veckohandlar och planerar sin mat för hela veckan. Drömmen skulle vara att till och med slippa köpa mjölk på veckorna. När vi en gång för alla bor på landet så kommer det att bli mycket svårare att småhandla och därför tänkte jag försöka få in en veckohandlingsrutin redan nu. Middagsmaten ska helst räcka till lunch dagen efter. Jag letar ofta recept på nätet och favoriten är Nlife, men idag råkade jag på Äta bör man annars dör man och där finns massor av kul recept!

Denna veckas mat hittills:

Måndag: Potatis och purjolökssoppa med ostmackor

Tisdag: Torsk med cashewnötter och lime

Onsdag: Kycklingsallad á la Hjördis (svärmors kycklingrecept ligger till grund)

Torsdag: Sill och potatis :D

Fredag: Orientalisk fiskgryta

Här ska veckohandlas!

Inga kommentarer: