onsdag 11 juli 2007

Revaxör och Nezeril är grejen

Ingen öroninflammation, men väl en virusinfektion i halsen blev resultatet av dagens läkarbesök. Hurra. Nu blir det vila i några dagar tills halsontet har försvunnit. Ingen träning för min del, i alla fall ingen löpning. Det är konstigt det där; vissa läkare säger att man absolut inte ska träna när man har ont i halsen och vissa säger att man visst kan träna. Det beror kanske på VAD man tränar och om det är en virus- eller bakterieinfektion. Vid den senare är det nog ingen höjdare med större fysisk ansträngning. Jag tar det säkra före det osäkra.

Ingen medicin för mig alltså, men väl Revaxör och näsdroppar som ska fungera avsvällande på slemhinnorna och således avlasta mina öron.

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Vad surt med halsbesvär :(, det är aldrig skoj!

Krya på dig!

Anonym sa...

sen när fick man slemhinnor i öronen? ;)

Nannis sa...

Anonym: Ja, det kan man fråga sig! ;) Men öron/näsa/hals är ju sammanlänkade och enligt min snälla doktor så ska det funka.