tisdag 10 juli 2007

Helgplaner på en tisdag

Fyra dagar kvar på jobbet, sedan har jag semester! Två hela veckor. Men jag misströstar inte för jag ska ha mer semester i september, när vi flyttar. Min semester kommer att börja med en rivstart eftersom mina bröder + tillhörande flickvän till den äldste kommer till Växjö! Hurra! De är dock inte här för min skull. En kompis till dem ska nämligen gifta sig på lördag och vi får stå med husrum mellan fredag och lördag. Det var jättelänge sedan de var här och det ska verkligen bli superkul, trots att vår lägenhet är extremt spartansk just nu. Det bästa är efter den här helgen kan vi börja packa ner allt överflödigt porslin och glas som vi har behållit uppe enkom för den här helgen.

Vi går förmodligen ut och äter på fredag kväll och det kan hända att vi besöker Kafé de Lux - Växjös enda vattenhål värt att nämna. Bra mat och bra musik.

Kafé de Lux aftonfilosofi låter som lyder:

De enda gäster vi med glädje välkomnar till våra dans- och musikarrangemang är stora och små, gamla och unga, svarta, vita och rosa, hippa och förlegade, smala och tjocka kvinnor och män, damer och herrar som är vänliga och inte alltför yra i bollen. Övriga (dvs överförfriskade, ovänliga eller aggressiva) göre sig icke besvär.

Och de gör grymma mojitos!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej hej.

nu får du ta och uppdatera din blogg hannisen. det var ju ændå ett tag sen vi var på brøllop i væxjø (:

hoppas ni har det bra i nya huset!

stor inflytttningskyss från elin o carl