onsdag 11 juli 2007

Nedräkning

Nu är det nära. Snart börjar friidrotts-VM i Osaka och jag är laddad. Jag älskar friidrott och när det är stora mästerskap så slukar jag ALLT; slägga, diskus, tresteg, höjdhopp och framför allt: SJUKAMPEN. Carolina Klüft är min stora idol och jag ska följa henne minutiöst när hennes tävling har inletts. Jag läste en intervju med henne i går och jag tycker att det är så coolt att hon har börjat ha en lite kyligare inställning till journalisterna. Inte längre så där glättig och fjantpräktig som hon var i början av sin karroär. Hon är numera både friidrottare och business woman.

I går slog hon till med årsbästa i längd i Lausanne och hon fullkomligt krossade motståndarna. Tjejer som Tatjana Lebedeva och Oksana Udmurtova fick se sig omhoppade. Eunice Barber försvann någonstans i dammet. Jag tycker att det är lite kul med den här fejden som ska vara mellan Carro och Eunice Barber, men jag tror mest att det är från den franska sidan. Carolina tar det med ro.

Inga kommentarer: