onsdag 11 juli 2007

Alla har SARS

I kväll har jag en löprunda inplanerade med min vän Ida. Detvar länge sedan vi sprang ihop, och jag misstänker att det kommer att bli ganska så tungt. De två senaste veckorna har jag kört lätt löpning 4 gånger i veckan på 5 km vardera, men den här veckan hade jag tänkt att trappa upp lite. Dessvärre misstänker jag starkt att min öroninflammation har kommit tillbaka.

WTF. Jag fattar ingenting. Först får jag en sjukdom som jag, i min enfald, hade trott endast drabbade barn och får sega mig igenom en penicillinkur. Nu verkar det som sagt som om den kuren inte tog och jag sitter nu och väntar på att vårdcentralen ska ringa tillbaka till mig för en akuttid. Det är så trist att inte kunna komma igång med träningen igen och om jag inte minns fel så sänker penicillin ens immunförsvar; det är därför man ofta lätt blir sjuk igen efter att ha knaprat piller.

Nåja, vi får väl se vad doktorn säger. Förresten ska jag be dem att testa mig för borrelia när de ändå är igång. Jag hittade en rolig blogg igår: "Alla har SARS" - det är en blogg av hypokondriker för hypokondriker. Jag tror att jag gör bäst i att hålla mig borta. Haha.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Näe, inte träna då man är sjuk...

Anonym sa...

Kerstin:

Nejdå, jag ska inte träna om jag är sjuk. Stort nejnej!