torsdag 1 november 2007

Puttputtputt

I dag kommer det definitivt inte bli något träna av. Anledningen? Jag gick upp kl. 04:15 i morse och det börjar nu kicka in lite lätt. Detta trots ett antal koppar starkt kaffe. Zoegas såklart. Kan man dricka något annat kaffe när man jobbar i Helsingborg och rosteriet befinner sig några stenkast ifrån kontoret?

Däremot har en liten ond (?) tanke infunnit sig. Kanske jag skulle springa imorgon bitti? Jag ska ner till Malmö imorgon och ska köra egen bil för en gång skull (yey, inga tågtider att passa). Jag har nämligen ett encounter med en man som ska sälja sin gamla gjutjärnskamin till mig. Vi ska träffas på Ikeas parkering kl. 12. Skönt att inte behöva åka till Ystad på lördag morgon som det var tänkt i från början.

Tillbaka till morgonlöpningen. Jag har gjort det förut, sprungit på morgonen alltså. Grejen med morgonträning är ju, som de flesta vet, att det är himla jobbigt innan man har pallrat sig iväg. Efteråt känns det så bra och man är så nöjd med sig själv. Tidigare styrketränade jag ofta på morgonen. Man får en så varm och skön känsla i musklerna och den sitter ofta i hela dagen.

Att springa på morgonen kan däremot vara lite knepigare och det är inte så värst skonsamt för leder och ligament. Jag har skrivit om det här tidigare. Tricket är att låta kroppen vakna innan man ger sig ut och jag vill gärna ha något lätt i magen. Bara några matskedar youghurt räcker. Att springa/gå på fastande mage bränner visst mer fett, men det är inte det jag är ute efter just nu. Bara träningen.

Inga kommentarer: