fredag 23 november 2007

Träna konståkning



Jag är en kratta på att åka skridskor. Stapplig och osäker, och alltid fryser jag om tårna när jag åker skridskor. Därför kan man fråga sig hur den här idén dök upp: jag vill träna konståkning!

Jag läste någon artikel om en kvinna som hade börjat träna konståkning som vuxen och det lät så himla kul att jag också blev sugen. Konståkningsklubbar finns ju lite här och där, och den närmaste för mig ligger i Halmstad. Dock verkar det vara få klubbar som har vuxengrupper. Jag skulle vara nöjd om jag fick lära mig att åka skridskor ordentligt. Åka baklänges, göra översteg och andra avancerade moves. Jag kan inte ens sladdbromsa!

Om det är någon från Halmstad Konståkningsklubb, eller någon annan för den delen som har erfarenhet av att träna konståkning, så vore det kul att höra vad ni tycker!

Konståkare har de snyggaste benen! :)

Bilden hittade jag här.

4 kommentarer:

Puma sa...

Ja. Håller med. De har snygga ben!! :-) Jag fryser också alltid om tårna. Efter ett tag domnar de bort. Och så åker jag alltid längs sargen. Måste hålla i mig nånstans!

Men... lycka till med det konstigaåkandet!

löpningseufori sa...

åh, vad mysigt det låter med skridksoåkning!

Anonym sa...

Hejsan du är inte ensam om att vilja komma åt konståkningsträning som vuxen jag är själv sugen på att börja träna igen gärna nära GBG Halmstad kan väl betraktas som tillräckligt nära tränade i mölndal som liten.

MVH
Mikael

Anonym sa...

Hej
snygga ben kan jag inte hålla med om! ler
Jag har en dotter som åker konståkning och de får bara muskler på låren så de blir stora som hus där!
Sedan har de inga muskler alls i överkroppen ler!
kram patricia