onsdag 7 november 2007

Sweet

Trots att jag var helt ledbruten och trött ner i knäna efter helgens målningssession så har jag genomfört mina löppass på måndag och tisdag, och min stretchläxa verkar göra susen. Jag stretchar före, under och efter och jag har inte ont i knäna alls! Helt fantastiskt. Jag tror faktiskt att många skador (ialla fall mina) oftast beror på att jag inte stretchar ordentligt eller överhuvudtaget. Jag borde bli ännu bättre, men just nu är det en stor grej för mig att bara stretcha baksida och framsida lår samt vader.

I går gick jag till Fotexperten här i Växjö för att försöka reklamera mina löpardojjor. Yttersulorna luktar nämligen koskit/kattpiss och ni förstår ju hur det luktar i vår hall när jag har varit ute och sprungit. Yum. Jag köpte skorna i april och då var jag tvungen att förvara skorna ute på balkongen pga stanken. Nu har den dock mattats lite, men är fortfarande riktigt störande. Som den googlande nutidsmänniska som jag är gjorde jag självklart lite sökningar på nätet innan jag besökte butiken. Enligt butikspersonalen hade de självklart "Aaaaaldrig hört talas om något liknande!", men the computer says yes. De ville dock att jag skulle lämna kvar mina skor så att de kunde skicka in dem till Asics, men jag vägrade. Jag har inga andra löpardojjor och de funkar ju utmärkt förutom stanken. Hur ska jag kunna springa tills jag får svar från Asics? Jag tänker inte köpa några nya skor under tiden, vilket var expeditens förslag. My ass.

Nu ska jag ringa direkt till Asics.

3 kommentarer:

Anette sa...

Hej!
Kul att kommenterade på min blogg!

Jag gillar din blogg skarpt så därför har jag länkat till dig!

Ligger själv lite lågt med löpningen nu pga att jag går på en GI-diet och käkar inga kolhydrater alls under 2 veckor, så det blir mest promenader just nu.

Ha en trevlig kväll! /Anette

Anonym sa...

Min kompis löparskor luktar åxå kattpiss efter att hon sprungit...tror att de är från Asics. Hon har bara en liten etta så det stinker i hela hennes lägenhet....inte så kul, har själv känt stanken, inte kul.

Anonym sa...

Malla: Se där, jag visste väl att jag inte var ensam om det här problemet, även om Asics förnekar det. :D