måndag 19 november 2007

Beat that!



Lite längre frånvaro härifrån än planerat. Ursäkta. Men vi håller fortfarande på med taket och det tar den mesta tiden/kraften just nu. Vi börjar dock se slutet; i helgen fick vi upp takpannorna på taket!

I helgen har jag burit si så där 6 ton allt som allt. Det är tungt att bära takpannor och mina underarmar är hårda som fiolsträngar. Om man släppte en boll på en av mina underarmar så skulle den studsa tillbaka. You get the picture. D har också burit 6 ton (nja egentligen mer eftersom han fick lyfta dubbelt igår). Säg 9 ton då.

Så i dag är vi lite trötta och jag ljuger inte det minsta om jag påstår att vid tiotiden ikväll sover vi redan.

Jag känner att jag måste förtydliga en sak: Vi bar inte upp pannorna på taket. Då hade vi fått hålla på i en vecka. Minst. Till vår hjälp hade vi en så kallad materialhiss som forslade upp pannpaketen till taket. Men de ska lyftas över till en skottkärra och sedan köras bort till hissen. Det var mitt jobb. Därefter ska de lyftas i släden på hissen, åka upp till taket och placeras ut på taket. Det var D´s jobb (och D´s bror på lördagen).

Inga kommentarer: