fredag 21 december 2007

Nedräkning till 16 dagars ledighet

Jag lyckades klämma en ett löppass igår kväll trots att det var fullt av "måste göras". 7 kilometer i stadsmiljö blev det och den alternativa snörningen fortsätter att fungera, men jag känner att jag mer och mer behöver stöd även för hålfoten och inte bara i främre delen av skon. Det får nog bli ett inköp av hålfotsinlägg inom de närmaste veckorna. Löpningen kändes riktigt bra och jag hade skönt flyt. Lite inslag av trappor fanns också, alltid kul!

Om si så där 7 timmar går bilen hemåt och då har jag kvällen på mig att tvätta, slå in paket, packa, göra pizza och mysa med lite rödvin i soffan med D. Vi firar inte jul tillsammans, utan åker var och en år varsitt håll.

Imorgon kl. 08:00 sitter jag på bussen upp till Göteborg och där får jag gå på stan i 2 timmar innan mitt tåg går hem till Falköping. 2 timmar på stan med väskor och kassar (nåja)med julklappar låter inte som en kanonidé just nu. Trängsel och stressade och irriterade människor.

2 kommentarer:

Anette sa...

Hålfotsinlägg kan vara en bra idé att prova. Även om man har normala fotvalv så att säga. Jag har själv köpt såna efter att jag drabbades av benhinneinflammation i ena benet som inte ville ge med sig. Jag kände själv att jag var spänd och stram i just den hålfoten och den kändes som att jag "knep" med foten när jag sprang. Faktiskt så blev det mycket bättre med hålfotsinlägget och jag är nu helt kvitt benhinneinflammationen! Sen om det berodde just på det låter jag vara osagt, men vändningen kom just då när jag började springa med inlägg. Har dock bara haft inlägg i ena skon för det kändes jätteobehagligt i den andra foten.

Har du varit hos nån ortoped el liknande och kollat upp foten?

God Jul önskar jag dig!

/Anette, som var ute och sprang 8,5 km idag

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.