måndag 7 januari 2008

The End of an Era

Jag vet inte hur det gick till, men det känns som om jag blinkade en aning för länge, och så var 16 dagars ledighet över. Till råga på allt avslutade jag den med en redig förkylning som flög på mig i lördags efter att ha jobbat i trädgården med fokus på sortering av byggmaterial i två dagar med hård snålblåst. Därför jobbar jag hemma idag istället för att vara på säljmöte i Malmö. Jag har nog sovit ca 2,5 timmar i natt och känner mig lite seg.

Och vet ni vad:

The TAK är klart!!! Hurra hurra hurra för min älskade D som har renoverat vårt tak helt på egen hand. För icke insatta i takrenovering innebär detta ett jättejobb eftersom vi har bytt råspont (det som ligger längst in mot takstolarna), takpapp och läckt, (däremellan renoverat skorstenen), lagt takpannor, satt plåt och satt upp häng- och stuprännor. Och han har gjort det hela själv. Det tåls att sägas flera gånger. Min hjälte.

Nu är det dags att gå på de lite roligare sakerna, d.v.s. renovera växthus och röja upp i trädgården. Jag längtar efter att få börja bläddra i frökatalogerna.

Inga kommentarer: