måndag 7 januari 2008

Ta tag

Nu måste jag ta tag i min träning igen. Jag har sprungit en enda gång de här två veckorna, men jag har i och för sig gått en himla massa promenader istället. Mitt onda i foten har blivit lite bättre och så snart den här förkylningen är över ska jag ta tag i mitt träningsliv igen.

Jag hatar den där känslan i musklerna när man inte har tränat på ett tag och börjat slappa till sig. Jag har tyvärr tappat en hel del muskelmassa den här hösten och kläderna hänger som säckar på mig. Tog på mig ett par svarta kostymbyxor på juldagen som jag inte hade haft sedan i somras och de satt inte snyggt längre. I somras satt de supertajt ( FÖR tajt), men det såg banne mig bättre ut. Nu är det dags att köra knäböj och utfall igen, samt piska armarna. Det här duger ju inte. Det är ju sommar om ett halvår.

5 kommentarer:

Puma sa...

fast du verkar ju ha fått på dig dem i alla fall... :-)

hoppas foten håller för löpningen! ser fram emot dina löparinlägg!!

Nannis sa...

Det gör jag med! Ser fram emot mina löparinlägg alltså. :)

Steelfire sa...

HEJ! Din blogg finns nu med i min inspirationslista på min blogg. Titta gärna in! ellamella.blogspot.com

Sofy sa...

Ha, ha, ha... ja, somaren ja, om inte annat funkar så funkar beachen som motivationsfaktor. Klart du ska springa igen! Jag håller tummar att det ska kännas bra!

Anonym sa...

Mitt problem är snarare åt andra hållet =)!