torsdag 31 januari 2008

Daredevil

Jajamensan, jag var där, våghals som jag är. Axlar, armar och 20 minuter på Crosstrainern hann jag med innan det var dags att gå tillbaka till jobbet och äta lunch framför datorn. I dag känns det rätt så bra i armar, en liiiten antydan till träningsvärk än så länge, men det kommer väl. Inte för att vikterna var något att skryta över; för ca 1,5 år sedan när jag höll på som bäst körde jag hantelpressar med 13 kg-vikterna. I går blev det 6 kg istället.

Men vad är en bal på slottet? Jag bryr mig inte nämnvärt vid hur tungt jag lyfter, det är oväsentligt. Jag vill inte ens bli så där krallig som jag var en gång i tiden. Jag tycker inte ens att det är snyggt med fitnessmuskler längre. Konstigt det där; att ens ideal kan ändras så markant.

I dag blir det återigen en tur till gymet på lunchen. Jag ska piska benen ooch även lite rygg innan det blir en svängom på Crosstrainern igen. Jag börjar lite lugnt eftersom jag inte vill bli sjuk igen. Så brukar det nämligen gå när jag börjar träna igen efter ett längre uppehåll. Går ut för hårt och försöker träna 5 ggr i veckan som vanligt, och så blir jag sjuk igen.

Ain´t gonna happen this time.

Inga kommentarer: