fredag 7 december 2007

1.53.12

Detta är min sluttid från Göteborgsvarvet 2002 och även den sluttid som jag ska försöka mig på att slå den 17 maj 2008. Det är en hyfsat bra tid tycker jag. Inte glimrande, men helt ok.

När jag tränade inför mitt förra GBG-varv så sprang jag långt varenda träningspass. Sånt sliter och det är inte direkt kul att springa långt 5-6 gånger i veckan. Den här gången ska jag lägga upp träningen lite annorlunda. Lite löplekar och intervaller tänkte jag smälla in några gånger i veckan. Men jag tror fortfarande att man "måste få in avståndet i benen" och vänja kroppen vid att springa långt, så långpassen kommer jag att ha kvar.

Jag jobbar hemifrån idag. Just nu väntar jag på att risgrynsgröten (eller tomtegröten som vi kallar det hemma hos m & p) ska bli klar.

3 kommentarer:

Anette sa...

Oj, vad ofta du springer! Jag har som personligt mål 2008 att klara milen på max 5o min....får se om jag lyckas med det! Kan ju försöka iallafall... Men för mig är det svårt att springa mer än 3-4 ggr i veckan (har småbarn). Det brukar bli 3 ggr i veckan. Har också tänkt lägga upp min träning annorlunda kommande år. Tror mycket på intervallträning, men nån gång i veckan måste man nog köra långdistans.

Ha en bra helg!

Nannis sa...

Anette: Haha, jag kan GARANTERA dig att jag inte springa så ofta för tillfället, snarare max 4 ggr. 5-6 ggr i veckan sprang jag när jag tränade inför GBG-varvet 2002. Jag måste dock börja springa lite mer om jag ska ta mig runt överhuvudtaget. :D

Hoppas att du får en bra helg du med!

Sofy sa...

Att blanda är nog bäst och dessutom, det finns nästan inget bättre än känslan efter att man pressat kroppen hårt på ett intervallpass. Så givande, så stärkande, så tidseffektivt! Lycka till med fartlekarna.