tisdag 18 december 2007

Helt fantastiskt

Jag har haft uppehåll från löpträningen i ca en vecka nu pga mina fotproblem. I kväll var det så dags att testa om den alternativa snörningen på löpardojjorna funkade eller inte, och vet ni vad: Det gjorde det!

Jag begav mig till Fyllerydskogen och började tassa fram lite försiktigt. Jag ville ju inte slita upp det onda igen. Kallt som attan var det ikväll och jag hade både underställ, funktionströja och jacka. Ändå frös jag så jag skakade (nästan). Jag fick upp värmen snabbt och snart var det dags att slita av sig vantarna i vanlig ordning. Jag gillar inte att bli för varm om händerna när jag springer, utan vantarna åker av och på under löppasset.

Efter 5 minuters uppvärmning så kände jag att jag kunde börja dra på lite. 5-kilometarn går upp och ner och det finns många långa branta backar. Inga problem i backarna heller, trots att jag brukar springa på tå och det är ju ganska påfrestande för den sena som går under foten.

Inte ens efter passet hade jag ont - det är helt fantastiskt! Tidigare har jag alltid haft ont under hela kvällen efter löpningen och brukar stapla fram som en stel gammal 32-åring.

Inte ikväll. Nu är jag på G igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hittade din blogg av "misstag". Grattis till att vara på G igen! :-)

Vill bara tipsa om en fantastisk träningssajt om du inte visste: www.funbeat.se

Lycka till!