tisdag 13 maj 2008

Wake up little Suzy

Hej, jag heter Johanna och jag är beroende av starkt kaffe, mycket starkt kaffe. Jag är inte människa förrän jag har fått min första kopp kaffe på morgonen. I slutet av november köpte vi en helautomatisk espressomaskin från Krups och den har varit min räddning på morgonarna. Inget fuss, bara att trycka på en knapp så får du underbart kaffe gjort på nymalda bönor (Zoegas Mollbergs blandning så klart).

Det är bara det att vi måste ha fått ett måndagsexemplar för vi har redan fått ett antal problem med maskinen och blivit tvungna att skicka den på service:

1. Kaffet rinner vid sidan om rören och inte från rören vid bryggning

2. Den gnisslar när den släpper ut sump

3. Stegen där man ställer in styrkan på kaffet är försvunna så nu blir det bara superduperstarkt kaffe

4. Plasten på droppbrickan har spruckit och vi är ändå väldigt försiktiga när vi diskar den och använder endast svamp

Känns detta som kvalisort eller inte? Att ställa sig och brygga vanligt kaffe på morgonen finns inte ens på kartan, vilket innebär att jag inte får kaffe förrän ca 7.45 när jag har kört 35 minuter på E6:an ner till Helsingborg. Nu, sisådär en timma senare börjar jag tina upp. Behöver jag oroa mig?

Inga kommentarer: