tisdag 13 maj 2008

Hångla mer

Jag har sovit ganska dåligt de senaste veckorna och det börjar långsamt bli bättre. Nu kan jag ialla fall ligga i min egen säng och inte nere på soffan i vardagsrummet. Jag gör ofta så; byter miljö när jag inte kan sova och det är nästa det enda som funkar. Konstigt, men sant! Det är mycket som snurrar i huvudet just nu: pendling, "nytt" jobb, växthusbygge/renovering som måste bli klart innan midsommar o.s.v. så det är inte konstigt att det är svårt att stänga av när lampan har släckts. I går kväll låg jag och lyssnade på "Hångla mer!" av Klas Hallberg och ljudbok brukar vara en säkert kort när det är svårt att somna. Så även igår. :)

Igår var jag dessutom ute och sprang en sväng runt Nebo. Förra veckan kändes det helt omöjligt att springa när det var så varmt. Jag har skrivit om detta tidigare och Puma är likadan; vi springer bäst i mörker och gärna lite duggregn. Skönt att komma ut och sträcka lite på benen! Det har varit dåligt med det de senaste månaderna, jag har inte varit motiverad och det har varit svårt att hitta tiden för att träna. Egentligen bara en mycket dålig ursäkt eftersom det handlar om att prioritera! Nu ska jag börja prioritera min träning igen! Banne mig.

1 kommentar:

Puma sa...

men det är bra att det är ljust ute sent nu - då kan man springa längre på kvällarna