tisdag 13 maj 2008

Operation 30 dagar - fortsättning

Eter 10 maträtter tog det stopp på kreativiteten. Jag känner nu att jag kan fylla på listan med ytterligare några vardagsrätter:

11. Grekisk omelett med fetaost, tomater, gurka, rödlök och röd paprika
12. Ris, kassler med lök och champinjoner
13. Kaviarfyllda strömmingsfiléer (hittade detta receptet igår, ska testas i veckan)
14. Ugnsstekta laxfiléer med potatis och kall sås baserad på gräddfil, röd rom, dill, rödlök och massor med färskriven pepparrot
15. Köttfärsbiffar med baconbitar i, ris, tzatziki och sallad

Oj, det här går ju som en dans!

16. Quornbitar med kokosmjölk och wokgrönsaker (D börjar iofs bli lite trött på quorn så igår köpte jag riktig kyckling :))

Förresten; varför har Guldfågel höjt priset på sina 2 kgs-lådor så enormt?? En sådan låda brukade kosta ca 149:- på fullpris, men den var ofta på erbjudande så ibland betalade jag 119:- för en sådan låda. Nu kostar samma låda 175:-!!! Därför köper jag inte längre så mycket kyckling och Guldfågel är egentligen de enda som inte sprutar in en massa vatten och sockerlösning i sina filéer.

Jag ska banne mig skriva och klaga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet väl att det är billigare med lår än med bröst? (Konstigt nog eftersom låren är mycket mörare och finare!)