måndag 29 oktober 2007

Ät ordentligt dagen före!

Det här med att äta ordentligen dagen före träning blev extra tydligt i går. Självklart är det viktigt att även äta ordentligt under dagen samma dag som man ska träna, men viktigast är ändå hur man äter dagen innan. Man måste fylla på reserverna.

Lördagens matintag var under all kritik och det märktes verkligen i går när jag skulle ut och springa. Lördagen började bra med kaffe, youghurt och smörgås till frukost. Vid 12-tiden åt vi en halvtaskig "lunch/fika" i trädgården bestående av två skivor rådkuse med kallrökt skinka plus mer kaffe. Vi fikade hos D´s bror vid 16-tiden och då åt jag en underbart god kanelbulle (bakad av världens bästa bullbakerska!).

Sedan var det svart.

Middag vid 21-tiden: klyftpotatis, kycklingfilé inlindad i kallrökt skinka och fylld med halloumi och färsk basilika. Därtill creme fraiche-sås med aijvar relish. Rött vin till detta. Efterrätt: salta balkar och ferraribilar.

Det här duger inte.

Det var med tunga ben jag genomförde mitt löppass och jag hade dessutom inte druckit ordentligt innan. Skäms! Skönt att det är måndag så att det kan bli ordning på maten igen.

Inga kommentarer: