onsdag 10 oktober 2007

Marion Jones

Överallt skrivs det om Marion Jones och det faktum att hon faktiskt var dopad inför OS i Sydney 2000. Otroligt ledsamt, men ändå ingen direkt överraskning.

Marion Jones var länge en av mina största idoler och stort var ögonblicket då jag satt utanför Café Sør på Torggata i Oslo en varm sommarkväll. Jag hade gått ut för att ringa hem till D (jag var på besök hos mina bröder i Oslo) och hade slagit mig ner på trottoarkanten. Jag sitter och småpratar med D och när jag lyfter blicken så ser jag plötsligt Marion Jones komma gående med medföljande livvakt (eller om det var C.J Hunter - det minns jag inte). Just under den här helgen pågick Bislett Games och det var därför hon var på Norge-besök. Jag blev alldeles tyst för en stund och betraktade henne andmäktigt:

Jag: "D, vet du vem som just gick förbi?!!"
D: "Näe"
Jag: "Marion Jones!!!"
D: "Vem?"

D är inte särskilt sportintresserad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, kommer också ihåg när jag var liten och jag tyckte hon var så cool :).. men då var jag för liten för att vara misstänksam mot doping. Då trodde man världen var rättvis och snäll.