tisdag 9 oktober 2007

Bästa bantningsmetoden

Snart är min bloggtorka förhoppningsvis över. Bara att hoppas på att jag har några läsare kvar. :) Eftersom vädret har varit helt fantastiskt den senaste veckan så har vi fått jättemycket gjort på taket och vi räknar faktiskt med att vara klara den här veckan! Takpannorna är kvar att lägga, men det gör vi på en helg eller två. Huvudsaken är att spånt, papp och läkt är klart. Då kan vi slappna av och börja fokusera på det som är kul, nämligen att renovera inomhus!

Vi ska ta fram den gamla murstocken som står i mitten av huset ungefär och installera en braskamin. Dessutom ska vi byta ut några väggar och bygga in elkablarna i väggarna. Det är ett gammalt hus och dålig el, man kan knappt dammsuga och ha på micron samtidigt (om man nu skulle vilja det) för då går det en propp!

Igår hann jag faktiskt med en löprunda. Inte någon lång sådan, men ändå. Jag säger bara det; vill man gå ner i vikt så ska man definitivt flytta till hus och dessutom byta tak de första veckorna efter flytten. Då går man garanterat ner en sisådär 15-20 kg. Det har D gjort. Kanske ska tillägga att han även jobbar som en galning och glömmer bort att äta. Han har fullkomligt rasat i vikt. Han har som mål att väga 130 när han fyller 35 (han fyllde 30 i fredags) så nu gäller det att börja äta upp sig efter det här. Annars blir det till att byta sport (från bodybuilding till triathlon).

:D

3 kommentarer:

Anonym sa...

JO, du har läsare kvar!

Anonym sa...

MGK: Skönt att höra att du hänger kvar!

Anonym sa...

Oförtrutet kvarhängande är mitt rättesnöre