måndag 24 september 2007

Stekt kôrv med brô - det låter gôtt!

Ibland blir jag så otroligt sugen på korv med bröd. Jag äter inte korv i vanliga fall, men ibland kommer det över mig. Jag önskar att D vore lika entusiastisk som jag när andan faller på, och jag ser framför mig en lättfixad middag med stark senap och bostongurka som tillbehör, men nada. Ingen reaktion överhuvudtaget.

Är det någon som minns Skrot-Nisse förresten? Några av mina gamla klasskompisar hade ett band som hette "Leifs hyvel". De gav ut en kassett med blandade alster och där hade de även samplat Skrot-Nisse:

"- Va´blir dä te´medda´?"
" - Stekt kôrv å ägg!"
"- Dä låter gôtt!"

2 kommentarer:

Unknown sa...

Leifs Hyvel. Förmodligen världens bästa demo. Fick ett kassettband (med en smileygubbe på fodralet) av en kompis från Vedum i mitten av nittitalet som jag senare tappade bort. För två år sen fick jag äntligen tummen ur och skickade iväg ett mejl till någon, som vidarebefordrades till någon och ett tag senare kom det en cd på posten med demon remastrad! Tack för det! Ren och Pur Lycka!!! Nu lyssnar jag på den flera gånger i månaden. Bara så bra!

Ville bara dela med mig av detta. MVH, Magnus

Nannis sa...

Hej Magnus! Gud så kul att du känner till Leifs Hyvel! Jag håller med dig; förmodligen världens bästa demo. Kul att du fick tag i demon igen - jag har fortfarande kvar kassettbandet och vårdar det ömt.