söndag 23 september 2007

En bräda i ryggen

Big drama. Som ni vet byter vi tak och idag hade vi besök av svärfar. Underbart att få lite hjälp! Mitt jobb har, fram tills nu, varit att plocka gamla brädor och takpannor - markbunden städhjälp helt enkelt. No more.

Idag fick jag en bräda i ryggen. Otroligt klantig av mig. Jag smög omkring nere på backen och var lite anonym så där i allmänhet och D slängde ner bråte på marken precis som tidigare dagar. Tyvärr stod jag i vägen för rätt som det var kände jag en dov smärta i ryggen. Den tog vid högra skulderbladet ungefär. Min spontana reaktion var att börja stortjuta som en treåring.

Det gjorde självklart ont, men brädan var rätt så murken och SOM TUR VAR satt det ingen rostig spik i just den brädan. Det kunde gått så mycket värre och det var just när jag insåg detta som tårarna kom. Nu är jag mest öm och ledbruten.

Efter det blev jag förpassad inomhus. Kökstjänst blev mitt kall resten av dagen.

Inga kommentarer: