torsdag 13 september 2007

Life as I know it

Idag började mitt nya liv som pendlare. Jag är van vid att cykla till jobbet på ca 10 minuter och att kunna åka hem på lunchen. No more. Jag åker numera tåg från Laholm till Helsingborg i 40 minuter för att sedan byta till buss som tar mig upp till Västra Berga industriområde. Bussturen tar ca 10 minuter. Idag satt jag bredvid en äldre asiatisk man som hade slängt av sig skorna och vilade sina strumpbeklädda fötter på sätet bredvid mig. Därefter en liten nätt promenad på 5 minuter. Sen är jag framme. Snacka om forskjell! Men jag klagar int! Jag har fått ett hus med stor trädgård istället och mycket högre livskvalitet. Dessutom kan jag jobba hemifrån ibland, läs när vi har fått bredband. Då kan det vara värt de där timmarna på tåget.

Livet som husägare? Bara bra tack! Vi håller som sagt på att byta tak och det innebär att vi byter spånt,papp, läkt och takpannor. Min uppgift är att vara handlangare samt matlagare. En hungrig takrenoverare lägger inga bra tak.

Inga kommentarer: